mandag 9. februar 2009

Dagens ordtak av Terese Huuse "Vi har tidenes dårligste tid".

Idag har vi vært på universitetet i Hoi An. Det er der mesteparten av undervisningen skal foregå. Det også her de vietnamesiske studentene studerer. Vi fikk stille mange spørsmål og høre litt om Vietnams historie, styresett og forhold til politikken deres. Da skolen ENDELIG var ferdig etter to timer dro vi ned til "gamlebyen" ved elva og drakk fantastisk god juice og kaffe på Mango Room (hvor vi tror vi kommer til å tilbringe mye tid). Deretter møtte vi alle studentene til lunsj på restauranten hvor vi får gratis (goooood) lunsj alle hverdager. For å komme oss lettere ned til stranda leide vi oss hver vår bæssmorsykkel med stor kurv og sykla slalom mellom syklister og scootere, og kappkjørte siste strekningen mot en gammel mann på sykkel som i hvertfall ikke skulle bli syklet forbi av uerfarne turister. På stranda spilte Karoline volley til hun fikk blåmerker på hendene, og Terese skravla på solsenga. Sykkelturen tilbake gikk enda fortere siden vi egentlig synes det er litt moro å kappsykle bare vi to også. Etter en dusj spiste vi middag med alle studentene som bor på samme hotel med oss, dvs ca halvparten av alle studentene, før vi ble invitert med på hagecafe av de ansatte på hotellet vårt. De spanderte det vi ville ha av drikke og vi fikk skravla enda mer.
Nå er klokka 23, og vi skal snart sovne til Michael Bobble (som Terese kaller han), slik at vi er uthvilte til lang dag på skolen i morgen. Vi er begge enige om at vi er veldig heldige i dag også.
Karoline

4 kommentarer:

  1. Hei dere to jinten på tur :)
    Virker som dere koser dere, og allerede har fått opplevd en del. Tenker dere kommer til å få tre fantastiske måneder i Vietnam!!
    Ha ha, jeg har noen festlige bilder i hodet mitt når jeg tenker på denne sykkelturen deres;) Skriv snart igjen. Moro å følge dere på tur!! :) Jeg våkna til 15 minusgrader idag, så her er det skikkelig vinter. Kommet en del snø og det er jo veldig koselig da, når det først er vinter!! Nyt varmen :)

    SvarSlett
  2. JEG VIL OGSÅ SYKLE OM KAPP! (Hva skjer med konkurranseinstinkt, Terese??)
    Veldig fornøyelig å lese(jeg blir fryktelig misunnelig i snøkavet):) Og festlig med forbedringene fra Bali, Karoline. Mobil? Blogginnlegg? Mld? Jeg er imponert! Og glad i veldig beggeto i <3

    SvarSlett
  3. herlig!!!
    Jeg gleder meg til å lese mer!
    Marie

    SvarSlett
  4. Åh så koselig dere har det! Det virker helt fantastisk! Café ved elvebredden, bæssmorsykler, tente lanterner i gatene.. sounds like a dream! Gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett